Procjena i savjetovanje
Procjenu obavlja tim stručnjaka kojeg čine edukacijski rehabilitatori, fizioterapeuti, stručnjaci za dijagnostiku funkcionalnog vida te po potrebi radni terapeut, logoped i psiholog.Procjena je transdisciplinarna, sveobuhvatna i individualizirana te članovi stručnog tima nakon svake procjene uspoređuju svoje opservacije i donose zajedničke zaključke kako bi se postavio temelj za određivanje optimalnog individualnog programa.
Atmosfera tijekom procjene je uvijek opuštena. Terapeuti vode računa o tome da roditeljima pruže emocionalnu podršku kako bi se oni opustili, što utječe na djetetovo ponašanje prilikom procjene.
Procjena se provodi kroz opservaciju djetetovog ponašanja u igri, dijete se ne sili na rješavanje zadataka, već se promatranjem i nenametljivim oblikovanjem prostora i igre uočavanju bitni razvojni pomaci.
Postupak procjene odvija se na sljedeći način:
- Razgovor s roditeljima
- Prikupljanje podataka
- Uspostavljanje sigurnog terapeutskog prostora
- Procjena inicijalnog stanja po područjima - pomoću određenih postupaka i sredstava stručnjaci različitih profila opserviraju djetetovu reakciju i interakciju na različitim područjima razvoja.
- Pisanje stručnog mišljenja s preporukom - na temelju inicijalne procjene i razgovora s roditeljima izrađuju se mišljenje i preporuke za rad s djetetom na određenim područjima razvoja
- Izrada edukacijsko – habilitacijskog individualnog plana
- Rezultati procjena svih ispitivača
- Roditeljska zapažanja
- Suradnja roditelja i potrebnih stručnjaka